.recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}
Annika Larsen
Hälsa & Fitness
GravidTräning

På gymmet i v 38 & Vardagsmotion

Innan träning
Innan träning

 

Efter att ha legat inne hela helgen kröp det i kroppen på mig. Visst är det skönt att vila och jag känner hur min kropp behöver det.

Men jag känner också att kroppen behöver röra på sig. Det blir inte så mycket mer vardagsmotion än promenaden till och från skola och föris. Sen bor vi ju tre trappor upp utan hiss.

Utöver det är jag mest sittandes/ liggandes på dagarna. Så det är betydligt mindre än vad jag brukar röra på mig när det kommer till vardagsmotionen.

I alla fall så kände jag hur kroppen skrek efter att få röra på sig. Så jag åkte till gymmet och cyklade i 50 minuter. I ett lagom tempo och lyssnade på podd samtidigt. Så skönt! Både för kroppen och huvudet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Efter träning

 

Imorgon satsar jag på att få till ett cirkelpass här hemma. Lite lättare träning med fokus på baksidan. Längtar redan efter det 🙂

Har ni planerat in någon träning i veckan och hur ser er vardagsmotion ut? 

Annons
[adl-post-slider id='33828']

7 kommentarer

  1. Tycker oxå du är cool! Jag tränade en hel del när jag var gravid, det var härligt! Mådde så himla bra av det! Nu är det 17 år sedan, så tiden går..:) Nu tränar jag en del med min 17 åriga dotter på gymet(och en hel del själv oxå) Fantastiskt att båda döttrarna gillar träning och ser det som en naturlig del av livet! Vad gäller vardagsmotion är det inte min starka sida..har haft problem med en häl länge, men nu är det bättre så jag har tagit på stegräknare och har ett minimum av 7000 steg per dag som mål. Det funkar, och ska utökas, men får skynda långsamt vad gäller den motionen.

    1. Vad härligt att kunna träna med barnen när dom är stora också. Du har nog vart en bra förebild för dom ? Vi brukar involvera barnen i träning och ett aktivt liv här hemma. Hoppas ge dom samma goda vanor ❤️ Skönt att hälen börjar bli bättre ? Kram

Lämna en kommentar