Hälsa Life

Promenera mera

Igår gick jag och barnen hem från Farsta, vi lekte i två olika parker på vägen och var ute i flera timmar. Riktigt skönt.

Jag tycker faktiskt dom är himla duktiga som orkar gå så långt, det är mellan 4-5 km. Och när man delar upp sträckan med olika stopp på vägen så blir det inte heller så jobbigt.

Kan ju vara ett tips om man försöker komma igång att röra på sig mer men tycker det känns trögt att ta sig iväg.

Säg att du ska ta dig hem till en vän som bor en bit bort eller till ett köpcentrum. Kanske finns det något mysigt stället på vägen, en park, ett fik där du kan köpa en kaffe för att njuta i solen innan du går vidare.

Små delmål, så känns målet inte lika långt bort. Eller hur? Sen kan man ju alltid ta bussen tillbaka. Man behöver inte gå all in på en gång.

Nu ska jag ut på en kvällspromenad och senare kommer ett recept upp på chokladbollar utan socker, honung eller dadlar. Mums!


Du kanske också gillar

2 Kommentarer

  • Svara
    Lena Riheim
    7 maj, 2017 at 20:05

    Annika! Äntligen känner jag att jag är duktig på något. Minst 6.4 km är promenad iaf 4 dagar i veckan. Idag bråkade inte ryggen. 1.30 på gymmet. Ren styrketräning. Därefter tipspromenad där jag gjorde reklam för dig. Jag vill att alla ska följa dig! Igår blev det lätt jogga men mest promenad 7. 5 km. När kommer du och springer i skogen här? Kramar i massor till er alla. //Lena

    • Annika Larsen
      Svara
      Annika Larsen
      8 maj, 2017 at 14:08

      Heja dig Lena! Det är den där vardagsmotionen som är the shit, haha. Fortsätt med den. Skönt att höra att ryggen kändes bra, hoppas de håller i sig <3
      Snäll du är som tipsar om mig, det uppskattas 🙂
      Vore superkul att komma och springa med er, kanske jag kan få med mamma och barnen på en lite weekend till hösten. Ska kollas upp. Kramar tillbaka <3

    Lämna en kommentar